شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت خوش آمدید
رشد 39 درصدی صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته 1399/07/16
رشد 39 درصدی صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته

معاون شهر سازی و معماری شهرداری رشت خبر داد:

رشد 39 درصدی صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته

نشستی در تاریخ 13 مهر ماه، با حضور مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت با مدیران معماری و شهرسازی شهرداری مرکز و مناطق شهرداری در دفتر معاونت معماری وشهرسازی برگزار شد.

سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اینکه دوران سرپرستی نباید به دوران قانون گریزی تلقی شود گفت: این دوران متعلق به همه کارکنان و مدیران است و باید با جدیت و قاطعیت از تمام ظرفیت برای پیشرفت و اداره امور استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت همدلی و ثبات در مجموعه شهرداری بیان کرد: مجموعه شهرداری نیروی انسانی توانمندی دارد و اگر خانواده بزرگ شهرداری کنار یکدگیر قرار گیرند می توانند بسیاری از مشکلات وموانع را برطرف کنند.

مهندس عطایی با اشاره به بازدید از نواحی و مناطق شهرداری گفت: به دنبال ایجاد وحدت رویه، حفظ آرامش و نظم بخشی در مجموعه شهرداری هستیم.

سرپرست شهرداری رشت تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند از خلاف سازی ساختمان جلوگیری کند و بخشی از خلاف سازی ها ناشی از ناکارآمدی قوانین و بخشی دیگر نیز به علت عدم آگاهی است.

وی در ادامه فقدان درآمد پایدار را یکی از معضلات شهرداری های کشور عنوان کردو با تاکید بر شفاف سازی اظهار کرد: شفافیت به ویژه در حوزه مالی منجر به جلب اعتماد شهروندان می شود و باید عملکرد خود به شهروندان را منعکس کنیم.

مهندس عطایی به ضرورت تقویت تیم های شناسایی برای جلوگیری از خلاف سازی تاکید کرد و گفت: شهرداری رشت به دنبال کسب درآمد از طریق خلاف سازی نیست، ممیزی املاک می تواند درآمد پایدار شهرداری تلقی شود و باید قراردادهای شهرداری با کارشناسی لازم ،تدوین شرح خدمات و نظارت دقیق منعقد شود.

رضا ویسی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد این حوزه ارائه داد.

وی اصلاح ضوابط شهرسازی، فعالسازی کارگروه ماده 101، اصلاح نقشه منطقه پنج و پیش بینی پهنه بلند مرتبه،تشکیل جلسات کارگروه های معماری وشهرسازی به صورت مستمر و ...را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت بیان داشت: مستندات ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان تهیه شده وجهت اجرا به سازمان فاوا شهرداری ارائه شده است.

ویسی اذعان داشت: شهرداری رشت یکی از نخستین شهرداری های کشور بود که در سال جاری و در راستای شفاف سازی آرای کمیسیون ماده 100 را در پرتال شهرداری منتشر کرد.

وی افزود: آمار صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.

همچنین، محمد علی پیربازاریان مدیر شهرسازی و طرح های توسعه شهری ضرورت انعقاد قرارداد پیوست شش طرح تفصیلی، جهت حل مشکل شهروندان را عنوان داشت.

نینا پنجه ای مدیر نظارت بر ساخت و سازهای توسعه شهرداری رشت نیز در این جلسه به ضرورت فرهنگ سازی شهروندان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی تاکید کرد و گفت: جلساتی با محوریت فرهنگ سازی وآموزش شهروندی برگزار گردید.

گفتنی است مهندس عطایی سرپرست شهرداری از واحدهای زیرمجموعه حوزه معاونت معماری و شهرسازی بازدید و با کارکنان دیدار و گفت و گو کرد.

 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 558
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal