شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت خوش آمدید
استفاده از سطل آب جایگزین دودکش بخاری، ممنوع/ هشدار آتش نشانی رشت 1399/10/19
استفاده از سطل آب جایگزین دودکش بخاری، ممنوع/ هشدار آتش نشانی رشت
 ">آپلود عکس
 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با توجه به استفاده بسیاری از فروشگاه های و کارگاه ها از سطل و تشتهای آب به جای دودکش هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه سطل و تشت های آب به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای دودکش نخواهد بود، هشدار داد و افزود: عدم رعایت این مهم حوادث  ناگواری را همچون انتشار گاز مونواکسید کربن در هوا که این مسمومیت با یک سردرد گنگ، ضعف، بیحالی، کوفتگی بدن، خستگی، بی‌حوصلگی، اختلال تمرکز و... در بر خواهد داشت که نهایتا به مرگ خاموش خواهد رسید.

مومنی ضمن هشدار مرگ خاموش در پی عدم رعایت اصول ایمنی نصب بخاری ها، گفت: از شهروندان خواسته می شود در این روزهای سرد سال به هر روشی برای گرم کردن منازل، کارگاهها، فروشگاهها و... متوسل نشوند و برای نصب بخاری ها تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز حوادث ناگوار پیشگیری گردد.

همین گزارش حاکی است: این تصاویر متعلق به یکی از پر ترافیک ترین فروشگاههای سطح شهر رشت است که بر اثر عدم رعایت در نصب بخاری همچون (عدم رعایت ارتفاع شیلنگ گاز) موجبات بروز آتش سوزی فراهم شده بود که در این حادثه ضمن اطفای آتش هشدارهای لازم به مالک و کارکنان ارایه شد.

">آپلود عکس 
">آپلود عکس 
 
تعداد بازدید: 2386
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal