شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت خوش آمدید
برنامه های شهرداری رشت، در هفته جهانی کودک با توجه به انتخاب  این شهر به عنوان یکی از شهر های پایلوت شهر دوستدار کودک 1399/07/27
برنامه های شهرداری رشت، در هفته جهانی کودک با توجه به انتخاب این شهر به عنوان یکی از شهر های پایلوت شهر دوستدار کودک

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت خبر داد:
برنامه های شهرداری رشت، در هفته جهانی کودک با توجه به انتخاب این شهر به عنوان یکی از شهر های پایلوت شهر دوستدار کودک در کشور
 

در راستای برپایی برنامه های هفته جهانی کودک در شهر رشت ، شهر دوستدار کودک با حضور دکتر جوانی، رئیس سازمانها و مجامع امور بین الملل وزارت کشور، دکتر پژوهان مدیر پروژه شهرهای دوستدار کودک در کشورو نماینده شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت، محمد حسن عاقل منش و فاطمه شیرزاد از اعضای شورای اسلامی رشت ، رضا ویسی معاون شهرسازی و معماری شهرداری ، بابک رمضانی معاون خدمات شهر شهرداری و ملیسا خزلی دبیر شهر دوستدار کودک شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری ابتدا با بازدید از نقاشی دیواری (شهر دوستدار کودک) با موضوع شهری که دوست دارم واقع در بلوار نامجو، آغاز گردید.

سپس از بوستان کتاب واقع در بلوار آیت الله رودباری و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و کتابخانه های عمومی شهر(کتابخانه شهر باران) ، بازدید به عمل آمد .

همچنین، نشست شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در تالار کفت و گوی شهرداری رشت با حضور مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی رشت، فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی رشت، مدیران دستگاه هایی اجرایی عضو شورای اجرایی شهر دوستدار کودک ومدیر کل های استان و استانداری و جمعی از مدیران شهری که در حوزه کودک فعال هستند برگزار شد.

در این نشست ؛ مباحث مختلف در خصوص مشارکت همه دستگاه های اجرایی در راستای هدف شهر دوستدار کودک ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و عنوان شد از آنجایی که مهمترین دوران زندگی هر انسانی دوران کودکی است و شخصیت انسان در کودکی شکل می گیرد این مقوله، بسیار حایز اهمیت می باشد.

و با توجه به اینکه شهر رشت، جزو اولین شهر های پایلوت شهر دوستدار کودک در کشور معرفی شده است باید صدای کودکان شنیده شود و به نیاز کودکان توجه گردد.

شهر دوستدار کودک شهری است که مولفه های کودک در آن درنظر گرفته شود. در این راستا باید، کودکان در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت کرده و خواسته کودکان در اولویت قرار دارد.

همچنین عنوان شد، شهرداری رشت از تمام ظرفیت خود برای احقاق حقوق کودکان استفاده کند و با هم افزایی و مشارکت با تمامی دستگاههای دولتی در سطح شهر، سمن ها و سازمان های مردم نهاد بتوانند به اهداف شهر دوستدار کودک دست یابند. تا همه کودکان و نوجوانان بتوانند اززندگی خود در این شهر، لذت ببرند.

شایان ذکر است؛ اولین مرکز اوتیسم کودکان در شمال کشور نیز افتتاح گردید و در پایان ازموسسه فرهنگی و هنری فعال در حوزه کودک(موسسه هامون) بازدید به عمل آمد .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 1023
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal