شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت خوش آمدید
برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص وظایف شهرداری در محدوده قانونی شهر و حریم آن 1401/06/14
برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص وظایف شهرداری در محدوده قانونی شهر و حریم آن

معاونت شهر سازی و معماری شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص وظایف شهرداری در محدوده قانونی شهر و حریم آن

جلسه با حضور ویسی معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت، پور سلیمانی مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها ، نوشالی رئیس اداره نظارت بر اجرای ساختمان، معاونین خدمات شهر مناطق، معاونین و مدیران شهرسازی مناطق، روسای نواحی و کارشناسان شهرسازی نواحی در تاریخ 1401/6/9 در سالن همایشهای سازمان آتش‌نشانی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر ویسی ضرورت نظارت دقیقتر بر ساخت و سازهای شهری واقع در محدوده حریم شهر را ارائه نمود.

ایشان با تاکید به این مساله که این جلسه با توجه به وظایف ذاتی شهرداری و پیرو آموزش‌ها و در واقع کنترل های مستمری که در شهرداری اتفاق می‌افتد برگزار گردیده، عنوان کرد؛ با توجه به مکاتبه اخیردادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان در ارتباط با قانون تعریف محدوده حریم و روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها و همچنین تاکید بر اجرای صحیح تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و کنترل هر چه دقیقتر در محدوده شهر و حریم آن و همکاری با جهاد کشاورزی استان باید بیش از پیش، به این مهم پرداخت.

در این راستا، به وظایف مدیران مناطق و کارکنان مرتبط در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ارسال سریع املاک بدون مجوز به کمیسیون ماده صد تاکید شد.

همچنین به تعیین حد و مرز محدوده قانونی شهر و حرایم آن در طبیعت به نحوی که برای کلیه عوامل نظارتی قابل رویت باشد و تخلفات ساختمانی راحت تر قابل کنترل و تشخیص شود و اطلاع رسانی به مالکین اراضی و املاک با نصب بنر و... در خصوص اخذ مجوز قبل از احداث بنا از سوی مناطق پنجگانه، اشاره و تاکید شد.

در ادامه به اجرای صحیح تبصره 7 ماده صد قانون شهرداریها توسط مناطق و بررسی گزارش دوره ای مهندسین ناظر ساختمان که از سوی نظام مهندسی به شهرداری ارسال می گردد تاکید گردید.

معاون شهرسازی در راستای تاکید بر اجرای صحیح تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداریها ضمن تشریح فرآیند و روش اجرایی فوق، عنوان داشت؛ کلیه گزارشات مهندسین ناظر باید از سوی مناطق پنجگانه مورد بررسی میدانی دقیق قرار گیردو در صورت هر گونه تخلف و یا مغایرت گزارشات ارسالی، ضمن ارسال پرونده به کمیسیون ماده صد، وفق تبصره مذکور با مقصرین برخورد شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 300
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal