اجرای گام سوم ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی
واگذاری خدمات ثبت درخواست الکترونیک و دریافت پاسخ استعلامهای حفاری، ادارات، مجوز تعمیرات، مجوز دیوارکشی،شکایت و بررسی وضعیت ملک به دفاتر پیشخوان دولت شهر رشت

گام سوم ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی:
شهرداری رشت در راستای عمل به وظایف خود در حوزه دولت الکترونیک با رویکردی فناورانه در ارائه خدمات حوزه شهرسازی شهرداری، پس از :
- واگذاری خدمات ثبت درخواست الکترونیک و دریافت پاسخ استعلام نقل و انتقال املاک به بیش از 80 دفترخانه اسناد رسمی شهر رشت.
- واگذاری خدمات ثبت درخواست الکترونیک و دریافت پاسخ صدور انواع پروانه احداث بنا، اصلاح، توسعه، تمدید و همچنین گواهیهای عدم خلاف و پایانکار ساختمانی، به بیش از 400 دفتر فنی و مهندسی تحت نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان.
اینک در نظر دارد در گام سوم نسبت به واگذاری خدمات ثبت درخواست الکترونیک و دریافت پاسخ استعلامهای حفاری، ادارات، مجوز تعمیرات، مجوز دیوارکشی، شکایت و بررسی وضعیت ملک به دفاتر پیشخوان دولت شهر رشت اقدام نماید.
در همین راستا و از روز شنبه مورخ 1404/07/12 کلیه شهروندان و مؤدیانی که قصد دریافت پاسخ استعلام انشعاب حفاری برای املاک خود را دارند، میبایست با در دست داشتن نامه استعلام از ادارات حفار و اسناد مالکیتی و هویتی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
دانلود لیست دفاتر منتخب
ضمناً به جهت بهرهمندی از خدمات الکترونیک شهرسازی شهرداری رشت، کلیه مالکین املاک و شهروندان میتوانند به سامانه https://esup.rasht.ir/citizen مراجعه کرده و پس از ثبتنام در سامانه و ورود به کارپوشه خود از خدمات مختلف سامانه شهروند سپاری اعم از سرویسهای نقشه، شهر نما، تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، اطلاع و پرداخت کلیه عوارض نوسازی، کسب و پیشه، پسماند، جستجوی هوشمند و ... استفاده نمایند.